Brev:
Rytme med søvn og mad
21. januar 2010
Alder:
6 mdr.
Rytme med søvn og mad
Hej Helen
Rasmus er nu små 6 måneder men vi kan ikke rigtig få ham til at sove ordentlige stræk om dagen - han sjatsover 30 til 40 minutter af gangen og er på ingen måde frisk når han vågner. Vi kan ikke få ham til at sove videre ved at trille med vognen. Det resulterer i en pjevset dreng som kræver enorme mængder underholdning i sine vågne timer.
Han kommer i seng ved 19.30-20 tiden og vågner ved 6-7 tiden og vil ikke sove videre. De fleste nætter får han en flaske ved 3-4 tiden og ellers spiser han ikke om natten.
Vil du komme med et forslag til en dagsrytme som er alderssvarende?
Han er som regel vågen 2 timer af gangen - så virker han rigtig træt og er pylret men bliver hurtigt sur når vi putter ham og er ofte længe om at sove, hvor vi så må trave rundt med vognen. Så måske han ikke er træt nok alligevel?
Jeg ammer ikke mere men giver flaske og 2 skemåltider om dagen - er ved at introducere et 3. skemåltid. Han får som regel grød midt eller sidst på formiddagen og igen omkring aftensmaden.
Synes også det er svært at time med mad og søvn da han oftest er sulten kort efter han vågner. Dvs han bliver lagt til at sove igen når det er små 2 timer siden han sidst har spist så måske han vågner fordi han er sulten? Har prøvet at fylde ham efter med lidt flaske men synes ikke det har hjælper på søvnen.
Med venlig hilsen
Pia