Rytme med søvn og mad

21. januar 2010

Alder:
6 mdr.

Rytme med søvn og mad

Hej Helen

Rasmus er nu små 6 måneder men vi kan ikke rigtig få ham til at sove ordentlige stræk om dagen - han sjatsover 30 til 40 minutter af gangen og er på ingen måde frisk når han vågner. Vi kan ikke få ham til at sove videre ved at trille med vognen. Det resulterer i en pjevset dreng som kræver enorme mængder underholdning i sine vågne timer.

Han kommer i seng ved 19.30-20 tiden og vågner ved 6-7 tiden og vil ikke sove videre. De fleste nætter får han en flaske ved 3-4 tiden og ellers spiser han ikke om natten.

Vil du komme med et forslag til en dagsrytme som er alderssvarende?

Han er som regel vågen 2 timer af gangen - så virker han rigtig træt og er ...

Annonce

... pylret men bliver hurtigt sur når vi putter ham og er ofte længe om at sove, hvor vi så må trave rundt med vognen. Så måske han ikke er træt nok alligevel?

Jeg ammer ikke mere men giver flaske og 2 skemåltider om dagen - er ved at introducere et 3. skemåltid. Han får som regel grød midt eller sidst på formiddagen og igen omkring aftensmaden.

Synes også det er svært at time med mad og søvn da han oftest er sulten kort efter han vågner. Dvs han bliver lagt til at sove igen når det er små 2 timer siden han sidst har spist så måske han vågner fordi han er sulten? Har prøvet at fylde ham efter med lidt flaske men synes ikke det har hjælper på søvnen.

Med venlig hilsen
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre